Nora Danish, Nedim Sah Cerai Talak Satu

0
57
Foto: Berita Harian

Kuala Lumpur: Pelakon Nora Danish, 42, berharap tidak ada teori yang muncul mengenai perpisahannya dengan bekas suami, Nedim Nazri, 41.

Nora dan Nedim bercerai talak satu di Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, sekitar jam 8.40 malam tadi, menolak dakwaan bahawa masalah kewangan adalah punca perpisahan mereka.

“Saya berharap anda semua dapat menghormati perpisahan kami dan tidak mencetuskan sebarang spekulasi. Ini kerana saya sangat mementingkan keharmonian kedua-dua keluarga.

“Saya menolak dakwaan bahawa masalah kewangan menjadi punca perpisahan kami.”

“Kami sudah hidup berasingan sejak enam bulan yang lalu dan telah berusaha untuk menyelamatkan perkahwinan yang dibina selama tujuh tahun, namun tidak berjaya,” kata Nora yang hadir mengenakan jubah putih.

Menurut Nora, dia dan Nedim sangat mementingkan keharmonian kedua-dua keluarga. Oleh itu, mereka enggan mengulas punca perpisahan untuk mengelakkan sebarang spekulasi.

“Kami hanya merancang, tetapi Allah yang menentukan segala-galanya,” katanya.

“Anak-anaknya juga sudah diberitahu mengenai perpisahan ini, namun hubungan dengan anak tiri tetap baik,” katanya.

Bahkan, Nora juga sempat menyambut Hari Bapa bersama Nedim dan anak-anak baru-baru ini.

“Kami memang dalam keadaan baik. Setiap orang melalui ujian yang berbeza. Namun, untuk mencapai tahap keredaan dan hadir bersama di mahkamah hari ini bukanlah sesuatu yang mudah.

“Walau bagaimanapun, pengalaman sebelum ini telah mematangkan kami.”

“Kami hanya ingin membesarkan anak-anak dengan kasih sayang dan sikap positif. Semoga anda semua mendoakan yang terbaik untuk kami,” tambahnya.

Nora dan Nedim berkahwin pada 30 Mac 2017 dan dikurniakan seorang anak lelaki, Mohamed Neqayl, yang kini berusia enam tahun.

Sebelum ini, Nora pernah berkahwin dengan Datuk Rizal Ashram Ramli atau Jejai pada 20 Jun 2006 dan dikurniakan seorang anak lelaki, Putra Rayqal, yang kini berusia 15 tahun, sebelum bercerai pada 2008.

Sementara itu, Nedim pernah mendirikan rumah tangga dengan Nabilah Khan pada 2011 dan bercerai dua tahun kemudian. Dari perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan seorang anak lelaki, Mohamed Nedrin, yang kini berusia 12 tahun.

Sumber: Harian Metro

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here