Isteri ‘Kantoi’ Main Tinder, Gadai Maruah Demi Dapatkan Tender Projek

0
143

SHAH ALAM – Perkahwinan yang telah bertahan lebih dua dekad akhirnya berakhir dengan perceraian setelah sang isteri rela mengorbankan harga dirinya demi mendapatkan tender projek binaan.

Menurut Mohamad Mahadi, seorang pesara berusia 57 tahun, perpisahan tersebut berlaku pada bulan Mac lalu setelah isterinya, Mastura, berkenalan dengan seseorang melalui aplikasi sosial Tinder.

Menurutnya, lelaki yang dikenal memiliki profesinya yang sama dengan Mastura, iaitu sebagai seorang kontraktor.

“Perubahan sikap isteri saya saya perhatikan ketika dia kerap menggunakan telefon bimbitnya, sehingga kami tidak lagi memiliki masa bersama dengan anak-anak kami. Keadaan ini berterusan selama enam bulan.”

“Saya rasa kurang senang dengan keadaan ini kerana dia bukan lagi seorang isteri yang saya kenali. Dia berubah secara total, tidak lagi makan, tidur dan berbual bersama,” ujarnya kepada Sinar Harian.

Menurut Mohamad, sejak bekas isterinya menunjukkan perubahan yang ketara dalam hubungan rumah tangga, dia sering tidak berada di rumah dengan alasan tuntutan kerja di luar kawasan tempat tinggal.

Sepanjang 24 tahun hidup bersama dalam perkahwinan, Mohamad menyatakan bahawa dia menghormati privasi isterinya. Walau bagaimanapun, dia mulai merasakan ingin tahu tentang apa yang disembunyikan di balik telefon pintar Mastura setelah sikap isterinya berubah.

“Suatu hari, saya memperhatikan bahawa isteri tidak membawa masuk telefonnya ke tandas. Saya memanfaatkan kesempatan itu untuk mengakses telefonnya.”

“Saya benar-benar terkejut melihat percakapan dalam aplikasi tersebut.

“Dalam percakapan itu, mereka berdua ada saling berkongsi beberapa gambar tidak senonoh.”

“Berdasarkan perbuatan itu, mereka telah tidur bersama dan merancang untuk bertemu lagi di sebuah hotel di Ipoh, Perak,” kata bapa kepada empat orang anak itu.

Mohamad menjelaskan bahawa isterinya sanggup melakukan tindakan tersebut kerana lelaki tersebut menetapkan syarat untuk tidur bersama sebagai syarat untuk mendapatkan projek.

Dia menerangkan bahawa hubungan mereka berakhir setelah dia mengungkap perbuatan tercela itu, apabila Mastura ditemui berdua-duaan dengan lelaki yang sudah berstatus suami orang di sebuah hotel di Klang, Selangor.

Sumber: Sinar Harian

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here