Ibu Aliff Aziz Muncul Kembali, Kongsi Kata-Kata Hikmah Dalam Instagram

0
100
Foto: Kosmo

PETALING JAYA – Selepas penyanyi Aliff Aziz dan Bella Astillah menyelesaikan kes perceraian mereka, ibu Aliff, Siti Hafiza, kembali ke media sosial Instagram untuk berkongsi kata-kata hikmah.

Siti Hafiza Basharahil, yang mesra dipanggil Fiza, meluahkan rasa syukur atas segala urusan yang dipermudahkan, dipercayai berkaitan dengan kemelut rumah tangga anaknya.

“Alhamdulillah, pada hari Khamis yang penuh barakah ini, kami bersyukur kerana Allah mempermudahkan semua urusan serta memberi ketenangan kepada kami sekeluarga.”

“Segala kebaikan datang dari Allah, dan segala kesalahan adalah kelemahan dari kami yang tidak sempurna.

“Kami mengucapkan terima kasih yang tulus kepada anda yang selalu mendoakan kami. Semoga Allah membalas kebaikan kalian dengan berlipat ganda, dan kami berharap keberkahan atas doa-doamu,” ucapnya melalui Instagram.

Selain fokus pada belajar dari kesalahan kita sendiri, sebagai manusia kita seharusnya mengutamakan ketenangan hati.

“Ketenangan hati sangat berharga dan hanya Allah yang bisa memberikannya kepada kita.”

“Sebagai manusia, adalah kewajiban kita untuk belajar dari setiap kesalahan dan berharap agar Allah memelihara keistiqamahan kita untuk menjadi lebih baik,” jelasnya.

Dia juga menitipkan nasihat untuk berusaha keras dalam kehidupan sebelum menyerahkan segalanya kepada Allah.

“Allahlah yang menentukan ajal, kematian, rezeki, kebahagiaan, dan segala sesuatu.

“Kita terus berusaha, sementara sisanya kita serahkan kepada-Nya,” ujarnya lagi.

Sebelum ini, akaun Instagram Fiza tiba-tiba ‘menghilang’ setelah kontroversi mengenai anak lelaki beliau dengan Sarah Yasmine dari Singapura mencetuskan perbualan hangat.

Kemelut dalam rumah tangga Bella dan Aliff mencapai puncaknya setelah lelaki tersebut ditangkap oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) atas tuduhan khalwat dengan Ruhainies pada 9 Mac yang lalu.

Pada 11 Mac yang lalu, Bella mengemukakan permohonan cerai ‘fast track’ terhadap suaminya Aliff, dengan alasan utama termasuk ketiadaan persefahaman dan mawaddah (cinta dan kasih sayang).

Semalam, Bella dan Aliff secara rasmi bercerai talak satu di hadapan Hakim Syarie Wan Mohd. Najib Wan Hamat di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan.

Bella dan Aliff berkahwin pada 9 September 2016 dan dikurniakan dengan dua orang anak, Ayden Adrean yang berusia 6 tahun, dan Ara Adreanna yang berusia 3 tahun. – KOSMO! ONLINE

Sumber: Kosmo

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here