Gaji RM4,000 Dikirim Ke Kampung, Pekerja Bangladesh Tidak Kisah Belanja RM200 Sahaja

2
105

PETALING JAYA – Terpamer senyuman kegembiraan di wajah seorang warga asing apabila menerima gaji setelah membanting tulang bekerja sebagai kontraktor di sebuah tapak pembinaan.

Menerusi video yang dimuat naik @anuarnazif di TikTok, lelaki dipercayai warga Bangladesh itu kelihatan gembira menunjukkan gajinya yang berjumlah sebanyak RM4,200.

Namun begitu, katanya yang berbaju warna merah jambu dia hanya menyimpan sebanyak RM200 sahaja untuk keperluan makan dan minum manakala selebihnya akan dikirim ke kampung.

“Satu bulan saya kerja dapat RM4,200. Bos saya sudah kasi saya itu wang. Tapi semua saya kirim kampung, RM200 sahaja saya ambil.

“Saya baju tak ada beli, seluar tak ada beli. Semua duit hantar sama kampung,” katanya.

Di dalam video tersebut juga kelihatan rakannya berbaju warna oren turut tersenyum gembira menunjukkan gaji yang diterima dalam bentuk wang tunai.

Difahamkan kedua-dua warga Bangladesh itu bekerja di tapak perumahan baru yang terletak di Johor Bahru.

Sehingga kini, video tersebut mendapat 247,500 tontonan, 10,500 tanda suka dan 566 perkongsian.

Tinjauan Kosmo! di ruangan komen ramai yang kagum dengan kesungguhan mereka untuk bekerja demi memastikan keluarga di kampung terjaga dengan baik.

“Kadang-kadang kesian tengok dorang kerja keras demi menyara keluarga dekat kampung. Moga rezeki mereka diperluaskan,” komen Naz.

“Saya hormat orang macam ni walaupun penat kerja tengah panas tetapi masih kerja untuk dapatkan rezeki. Siapa sahaja yang sanggup kerja tengah panas,” komen Amir.

Dalam masa yang sama ada juga pengguna yang turut terkejut dengan jumlah gaji mereka yang boleh dikatakan lebih tinggi daripada graduan lepasan universiti baru.

“Peh gaji dia lagi besar daripada ‘fresh graduate’. Aku nak dapat RM4,000 pun sakit,” komen Wan. – KOSMO! ONLINE

Sumber: Kosmo

2 COMMENTS

  1. Many people use their lotteries to improve money for valuable initiatives that improve education, general public infrastructure and interpersonal services.

    Once the lottery is played by you, you’re assisting to fund
    these programs while you finance your own wishes of succeeding it big.
    Have a great time and good luck!

  2. A lot of people get off and find pleasure in naked
    bodies than with lingerie or clothes. Another factor is certainly vulnerability-a
    naked girl thinks embarrassment and humiliation within a foreplay which is why it really is wanted.
    When someone is usually naked, they sense vulnerable and uncovered,
    nude sex feels more romantic than clothed one.
    Vulnerability is a major start especially for plenty of men because they have
    the feeling of dominance during intercourse. A lot of nude porn are visual in its articles furthermore, since they emphasize the
    nakedness from the stars they zoom directly into private parts often concealed like the tits as
    well as the pussy, plenty of nude porn concentrate on penetration. Nude porn is quite normal and you
    may start to see the genre mounted on a lot of some other types, therefore you won’t find
    it difficult to locate your narrative of interest when consuming this porn. Some of these are usually bondage porn, since intercourse is supposed to be always a sacred ritual, viewing a
    naked female get fucked is a good fap materials for a
    lot of males. Seeing a person naked is like knowing their techniques and viewing them
    defenseless for some, this is the reason why nude porn is really
    a popular genre among all audiences.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here